Trump?! - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Marli Fonken - WaarBenJij.nu Trump?! - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Marli Fonken - WaarBenJij.nu

Trump?!

Door: Marli

Blijf op de hoogte en volg Marli

09 November 2016 | Verenigde Staten, Orlando

Nou, vandaag is dan zo'n dag waarvan ik vind dat ook ik iets hier over mag zeggen. Voor de Nederlanders die het niet zo volgen, vannacht is Donald Trump verkozen tot president van Amerika, met maar liefst 276 kiesmannen (Kiesmannen zijn zeg maar een soort zetels, om president van Amerika te kunnen worden heb je 270 kiesmannen nodig) Iedere staat van Amerika staat voor een aantal kiesmannen die je voor je moet winnen.

Op dit moment ben ik erg erg erg teleurgesteld in dit land. Ik mag wel zeggen dat ik Amerika wel een beetje als mijn tweede thuis beschouw, dit land is toch wel de basis van mijn grootste avontuur tot nu toe en het doet mijn dan ook best wel zeer dat de Amerikanen toch nog steeds zo dom zijn om te stemmen op Trump. Ik merk dat een hele hoop mensen op dit moment in paniek zijn. Ideeën van Trump zijn bijvoorbeeld dat homo's, lesbiennes en transgenders geen gelijke rechten hebben in deze wereld en dat Amerika echt als eerste komt. Ook bekijk ik natuurlijk vanuit mijn studie van een andere kant, want 'Amerika als eerste' betekent ook dat de handel, als 'niet-Amerikaan' werken in Amerika en de beurzen in de knoei komen. Wat natuurlijk ook betekent dat dit voor Nederland negatief kan uitpakken. Maar wat dus eigenlijk ook betekent dat dit voor het International College Program van Disney grote gevolgen kan hebben.

Een grote beweegreden voor Amerikanen om op Trump te stemmen is dat zij denken dat hij Amerika uit de schulden gaat helpen. (Zijn slogan was dan ook 'Make America Great Again') Trump heeft totaal geen politieke achtergrond ... Wat ik erg verbazend vind is dat ik hier nog NIEMAND heb gesproken die echt heel erg blij is met de overwinning van Trump en dat terwijl Trump ook in Florida de grote winnaar was.

Ik hoop dat hij toch een beetje gedeisd houdt en inziet dat je niet in je eentje een land kan 'fixen'. En dat hij gaat inzien dat je veel kan leren van andere culturen en het samen alleen maar beter kan maken ...

Dusja .. Ik denk dat ik maar weer verder ga met uitleggen dat ik niet uit Neverland kom of hamburgers ga bakken of iets van zeeleeuwen ga voeren ofzo. (Zie foto)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Orlando

Marli

Volg mijn avontuur in Orlando, Florida!

Actief sinds 09 Juli 2016
Verslag gelezen: 415
Totaal aantal bezoekers 8314

Voorgaande reizen:

07 Juli 2016 - 10 Januari 2017

Stage @ Disney World Orlando

Landen bezocht: