Noorwegen, tweede land aan de linkerkant - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Marli Fonken - WaarBenJij.nu Noorwegen, tweede land aan de linkerkant - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Marli Fonken - WaarBenJij.nu

Noorwegen, tweede land aan de linkerkant

Door: Marli

Blijf op de hoogte en volg Marli

14 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Orlando

Hallo iedereen, hier ben ik weer! Het is inmiddels echt een tijdje geleden, maar daar heb ik een goede reden voor hoor!

Op dit moment ben ik erg veel aan het werk. Dit komt doordat er in de maand augustus een hele grote wisseling van cast members plaats vindt. Er vertrekken nu een hele hoop mensen die hier in de zomer twee maanden hebben gewerkt en de nieuwe mensen moeten natuurlijk en nog arriveren en nog ingewerkt worden. Vanaf volgende week wordt het daarom ook een beetje rustiger met werken!

Ik geniet op dit moment heel erg van mijn tijd in Amerika. Ben overal aangewend, heb leuke mensen leren kennen, leer iedere dag ook weer nieuwe mensen kennen en ik werk bijna iedere avond bij de vuurwerkshow van Epcot. (Dus ik heb ook nog eens het geluk om bijna iedere avond naar vuurwerk te kijken en er nog voor betaald krijgen ook nog ;) ) Daarnaast heb ik ook een aantal Career Development Workshops van Disney gevolgd. Ik vond het erg interessant om te zien dat er ook op het gebied van werken en solliciteren verschillen zitten in vergelijking met Nederland.

Waar ik mezelf ook steeds meer op betrapt, is dat het steeds moeilijker wordt om te zoeken naar Nederlandse woorden. Tijdens mijn training zijn de belangrijkste dingen natuurlijk in het Engels aangeleerd. Zoals het groeten van gasten, vragen beantwoorden, gasten in de attractie plaatsen, gasten uit de attractie halen. Als er dan ergens een Nederlands gezin tussendoor schiet, merk ik dat ik heel goed moet nadenken hoe ik het in het Nederlands moet zeggen. Best grappig om te zien hoe snel dat gaat.

Ook begin ik Disney zelf steeds toffer te vinden. En dan niet alleen de parken, resorts, waterparken, maar het merk Disney zelf. Ik vraag mezelf iedere dag weer af hoe het toch zo kan zijn dat mensen jaren sparen en dan in een aantal dagen zoveel dollars spenderen. Hoe niet alleen kinderen, maar ook ouders en grootouders blij worden van Disney. Ik geniet er dan ook steeds meer van als ik iets kan doen voor gasten wat in mijn ogen heel klein is, maar voor hen een groot verschil kan maken. Ondanks dat ik soms wel even klaar ben met antwoord geven op de vraag 'Wat de snelste weg naar Noorwegen is' , realiseer ik mijzelf iedere dag maar weer hoeveel geluk ik heb dat ik hier nog vijf maanden mag zijn! (Ja nog maar vijf maanden, tijd gaat veelste snel! :( )

En om het nog ingewikkelder te maken; Ik ga vanavond eten in Mexico, dat naast Noorwegen ligt! Oh en morgen ga ik met mijn collega's een bezoekje brengen aan Hollywood, wat ook maar een paar minuutjes rijden is. Want alles kan bij Disney.

Enjoy your evening! ;) :D

  • 14 Augustus 2016 - 22:38

    Marita:

    Hoi Marli. Leuk om jou ervaringen hier te lezen. Geniet er nog maar lekker van!!! Groetjes Marita

  • 15 Augustus 2016 - 06:11

    Noukje:

    leuk om weer iets te lezen! Mooi hoe je beschrijft hoe je het ervaart. Geniet. X

  • 15 Augustus 2016 - 10:39

    Theo:

    Mooi verslag, en fijn dat het goed met je gaat. Heb je ook een groter lettertype of zou ik een bril nodig hebben??
    gr Theo, Lizet, Lars en Niels

  • 15 Augustus 2016 - 14:00

    Marli:

    Rechtsboven het landkaartje staan een grote en een kleine A. Daarmee kan je de lettergrootte wijzigen!

    En bedankt voor de reacties! :)

  • 15 Augustus 2016 - 16:16

    Nellie:

    Hoi Marli, leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. " Time flies when your having fun".
    Maak er nog een mooie tijd van. Groetjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Orlando

Marli

Volg mijn avontuur in Orlando, Florida!

Actief sinds 09 Juli 2016
Verslag gelezen: 471
Totaal aantal bezoekers 8321

Voorgaande reizen:

07 Juli 2016 - 10 Januari 2017

Stage @ Disney World Orlando

Landen bezocht: